۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 960840

جنگ غزه و اسراییل در پی عملیات طوفان الاقصی ، نشان دهنده ضعف اطلاعاتی ارتش رژیم اشغالگر است ؛ چراکه حجم زیادی از تسلیحات و مهمات این رژیم از پایگاه‌های نظامی آن سرقت شده است. 

خوره در جان صهیونیست

جنگ میان مقاومت در غزه با دشمن صهیونیستی در ادامه عملیات طوفان الاقصی، باعث برملا شدن حقایقی شد که نشان دهنده زوال اسرائیل است؛ از جمله افشای حجم زیادی از ربودن تسلیحات اسراییلی از پایگاه ها و پادگان های این رژیم وکه در عملیات مقاومت علیه خود دشمن به کار گرفته شد. این موضوع باعث شده کارشناسان و مقامات امنیتی و غیر امنیتی این رژیم اظهار به ضعف و ناتوانی اطلاعاتی ارتش اشغالگر صهیونیستی کنند. حتی رسانه‌های آمریکایی نیز به این موضوعات اشاره کرده‌اند. این در حال است که سالهاست صهیونیست‌ها ایران را مسئول تجهیز و تسلیح مقاومت فلسطین می‌کنند. 

"ایال هولاتا"، رییس سابق شورای امنیت داخلی اسراییل در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز گفت: در غزه یک صنعت نظامی کامل وجود دارد که بخشی از آن روی زمین و قسمت دیگر زیر زمین می‌باشد؛ آنها در تونل‌ها زیر زمینی تجهیزات نظامی بیشتر از نیازشان را تولید می‌کنند. طبق گفته منابع امنیتی و اطلاعاتی اسراییل، بسیاری از سلاح‌ها از طریق منطقه صحرای سینای مصر به دست غزه رسیده است. همچنین کارشناسان اطلاعاتی اسراییل تصور می‌کنند که این حجم سلاح‌ها از جنگ‌های لیبی، اریتره و افغانستان به حماس رسیده است.

اما گزارش‌های متعدد دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که هزاران گلوله، صدها تفنگ و بمب از پایگاه‌های ارتش اسراییل گم شده و برخی از آنها به کرانه باختری اشغالی و بخش دیگر نیز از طریق صحرای سینا به نوار غزه منتقل شده است.

پیامدهای این ناکامی‌ها پس از ( عملیات طوفان الاقصی ) هفتم اکتبر گذشته آشکار شد و ساعاتی پس از آغاز حمله غافلگیرانه اعضای حماس، نظامیان صهیونیست متوجه شدند که یکی از اعضای جنبش که به ترور رسیده بود، خمپاره‌هایی را حمل می‌کرد که به زبان عبری روی آنها نوشته شده بود؛ اطلاعات جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که اسراییل از قصد حماس برای انجام حمله ۷ اکتبر اطلاعی نداشته و همچنین نمی‌دانسته که حماس قادر به تهیه سلاح و مهمات از پایگاه‌های ارتش این رژیم است. ضمن اینکه مشخص شد مبارزان مقاومت فلسطین به بسیاری از پایگاه‌های نظامی ارتش اسراییل نفوذ کرده و سلاح‌های آن را به غنیمت برده و به غزه بازگشته‌اند. این منابع تاکید کرده‌اند که حتی سلاح‌های مورد استفاده جنبش حماس در عملیات طوفان الاقصی سال گذشته علیه ارتش اشغالگر صهیونیستی ، متعلق به خود صهیونیست‌ها بوده که توسط برخی سربازان رژیم و با هدف کسب درامد مالی به فروش رفته است.

اخیرا نیز روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی نوشت : جنبش حماس با هدف بهره‌برداری از سلاح‌های اسراییلی که در حملات قبلی ارتش این رژیم منفجر نشده بودند، توانستند از آنها تسلیحات جدید و خطرناک‌تری مثل کلاهک انفجاری ۹۰۰ کیلوگرمی تولید کنند ؛ این موضوع نشان از توانمندی بالای نیروهای حماس در مقابل رژیم صهیونیستی می‌باشد.

همچنین نیویورک تایمز به نقل از منابع امنیتی اسراییل نوشت : قبل از حمله غافلگیرانه حماس، ۱۲ تونل وجود داشت که نوار غزه و سینا را به هم متصل می‌کرد ؛ اسراییل برای سال‌های متمادی معتقد بود که حماس از راه‌های زیرزمینی به تسلیحات دست می‌یابد، اما اطلاعات جدید تایید می‌کند که این جنبش فلسطینی علاوه بر این موضوع ، قادر به تولید تسلیحات و مهمات و موشک‌های ضد تانک زیادی است که هزاران فروند از آنها توسط ارتش اسراییل در غزه استفاده شده، اما منفجر نشده‌اند.

طرح شکست خورده ایجاد کمر بند امنیتی اسراییل

رژیم صهیونیستی پس از جنگ غزه تلاش‌های زیادی را برای ایجاد امنیت در سرزمین‌های اشغالی تحت تصرفش انجام داد؛ یکی از این طرح‌ها ، ایجاد کمربند امنیتی اسراییل بود. اما این یک طرح از پیش شکست خورده بود ؛ ۲ ماه قبل نیز"زوی بارئیل" ، نویسنده مشهور اسرائیلی و تحلیلگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص گفت : اسرائیل ( هرگز ) نمی‌تواند به امنیت مورد نظرش دست یابد و ایجاد کمربند امنیتی ( منطقه حایل ) با غزه هرگز امنیت را برای ما تامین نمی‌کند و این اقدام جدیدی نیست که به امنیت ما کمک کند؛ در تجربه‌های قبلی هم ناموفق بودیم و شکست آن ثابت شده است، همانگونه که ایجاد کمربند امنیتی در مرز با لبنان نتوانست اهداف مدنظر ما را محقق کند و این منطقه را به "منطقه جنگی" با حزب الله تبدیل کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که به طور شبانه‌روزی در تعقیب رهبران حماس و ترور آن‌ها می باشیم . "دانیل هاگاری"، گفت که رهبران حماس در غزه را زیر نظر داریم و هدف ما ترور همه آن‌ها از جمله یحیی سنوار است. پس از آن نیز روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: حماس دوبار اسراییل را غافلگیر کرد، یک بار در حمله هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) این رژیم را غافلگیر کرد، یک بار دیگر نیز در زمینه دفاعی تل‌آویو را غافلگیر کرده؛ چرا که توانسته تاکتیک‌های دفاعی مختلف و متنوعی را در نبرد با ارتش اسرائیل بکار بگیرد.

ربودن تسلیحات از پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی

تا کنون بارها در مورد ربودن سلاح و مهمات از پایگاه و پادگان‌های نظامی رژیم صهیونیستی گزارش‌هایی اعلام شده است. همچنین این گزارش‌ها حاکی از وضع بد مالی نظامیان و سربازان صهیونیستی می باشد؛ چرا که آنها بارها به همدستی و فروش سلاح متهم وتعدادی از ‌آنها در طی این سالها بازداشت شده‌اند.

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی- امنیتی مدعی هستند هزاران گلوله، تفنگ و نارنجک از پایگاه‌های نظامی این رژیم که حفاظت ضعیفی داشته ربوده شده است. به گفته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی ، آنها در حال تامین دشمنانشان با تسلیحات خودشان هستند. آنها مدعی هستند در مورد توان اطلاعاتی حماس قضاوت‌های نادرستی داشتند. پیشتر نیز مشائیل کارداش، یکی از معاونان سابق پلیس اسراییل در گفت گویی اظهار کرد: مهمات منفجر نشده منبع اصلی تجهیزات و تسلیحات حماس می‌باشد؛ تجهیزاتی که اسراییل در حدود ۲۰ سال گذشته علیه حماس به کارگیری می کرد، اکنون علیه خودشان استفاده می‌شود. ناگفته نماند درصد زیادی از سلاح‌های اسراییلی نیز منفجر نمی‌شوند.

لازم به ذکر است طبق گزارش نیویورک تایمز ، حماس زمانی برای ساخت موشک از کود یا پودر قند استفاده می‌کرد ولی از اواسط دهه ۲۰۰۰ میلادی که اسراییل محاصره شدیدی را علیه غزه اعمال کرد، کالاهایی همچون لوازم الکترونیکی محدود شد و مقاومت فلسطین مجبور شد دست به خلاقیت‌هایی برای ساخت سلاح و تونل‌های خودش بزند؛ این موضوع باعث شد برخلاف انتظارات و تصورات ، توانمندی‌های حماس به طرز چشم‌گیری افزایش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.